Автор Тема: Инфраструктурни проекти  (Прочетена 2906 пъти)

0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.

vivanov

  • Administrator
  • Фен
  • *****
  • Публикации: 5835
  • Одобрение: +93/-11
    • Профил
Инфраструктурни проекти
« -: 29 Януари, 2013, 01:01 »
Предстоят глобални инфраструктурни проекти в Русе, припомни днес депутатът от ГЕРБ Пламен Нунев. При затопляне на времето се очаква започването на работата по разширяването на бул. „Тутракан“. Същото важи и за „пробива Кауфланд“, с който стартира мащабния 30-милионен проект за интегриран градски транспорт.

С парите предстои да бъдат изградени 14 километра велоалеи и проектирането на още толкова, които ще бъдат построени през следващия програмен период 2014-2020 г., ще се стесни кръговото кръстовище до полицията, за да се изградят бус ленти по бул. „Цар Освободител“, на същото място ще се построи и очакваният от десетилетия от русенци подлез. Заместник-кметът по евроинтеграция Страхил Карапчански изрази надежда в началото на годината, че същинските дейности по проекта ще започнат до лятото. Явно обаче има възможност това да се случи още по-скоро.

През пролетта се предполага, че ще бъде и началото на инициативата за подобряване на градската среда, която да „се погрижи“ за изгледа на централната част на Русе от площад „Свобода“ до двореца „Батенберг“.

„Трябва да започне и голямата спортна зала. Зависи от времето и строежът на малката зала на училището по европейски езици“, отбеляза Нунев.

Дългоочваното разширяване на отсечката от малко повече от километър от Кръговото кръстовище преди Бяла към Русе също „тръгва“ напролет. Надеждите са по този начин да се намалят инцидентите на печално известния път.

-----------------

45 млн. лева ще бъдат отпуснати през 2013 година за разширяване и преасфалтиране на пътя Русе – Шумен /105 км./ съобщи депутатът Пламен Нунев. Работата по трасето трябва да започне напролет. Участъкът ще бъде разширен с три ленти в двете посоки в извън населените места. Проверка на Арена показа, че дейностите ще се извършат от фирмите, избрани да поддържат областите Шумен, Разград и Търговище. За уширяването не е необходим нов проект, тъй като преди години при строежа участъкът е оставен по-широк.
« Последна редакция: 01 Януари, 1970, 02:00 от Guest »

vivanov

  • Administrator
  • Фен
  • *****
  • Публикации: 5835
  • Одобрение: +93/-11
    • Профил
Re: Инфраструктурни проекти
« Отговор #1 -: 13 Юни, 2013, 14:56 »
Четирима русенски архитекти отварят града към реката с мащабен проект

в. Утро

Русе ще усвои нови територии от река Дунав. Това предвижда подробният устройствен план на крайбрежната зона, разработен от русенските архитекти Силвия Алексиева, Мария Костадинова, Венцислав Илиев и Ралица Панайотова.

Около 30 метра навътре в реката ще бъде разширена кейовата стена на централното крайбрежие под хотел „Рига“. Така ще се реши проблемът с плитките води през сухия летен сезон, което ще позволи повече кораби да акостират край Русе, изтъкват авторите на проекта. Освен нови стоянки, там ще има малко яхтено пристанище, а в близост обслужваща сграда и декоративен монумент, знак за пристана. Предназначението на яхтения порт е да осигури единствено лесен достъп на туристите до централната градска част. Същинският пристан за 80 яхти ще се намира в западна посока, точно срещу румънската капитания.

Три комуникативни оси ще подчертават тази част на крайбрежието и ще го свързват с градския център. Едната е улица „Славянска“, тъй като само оттам има пряк изглед към реката. Тази улица ще бъде реконструирана, след което движението по нея ще остане само в западното платно, а от страната към БРП и „Ана палас“ ще има зелена пешеходна зона.

Следващият вертикален акцент е Дълбокият път, а третият - улица „Мостова“, обясни арх.Мария Костадинова, която заедно с арх. Силвия Алексиева е разработила частта на плана от Речна гара до Топлата вода.

На запад към общинското пристанище „Пристис“ са предвидени места за търговия, делови услуги и заведение за хранене. На изток ще има места за отдих и детски площадки. Главната алея покрай брега ще е само обслужваща и по нея ще минават автомобили само за зареждане, пожарни и линейки. Разбира се, предвидени са големи площи за озеленяване. Близо до хотел „Рига“ ще има две постройки, едната от които туристически център. Те ще са разположени стъпаловидно. Основната комуникация в тази зона е бул. „Придунавски“, който ще бъде изцяло реконструиран.

Край хотел „Рига“ ще бъде оформено кръгово кръстовище. Платното ще бъде 7 метра, а булевардът ще стане двупосочен. Ще има тротоари от двете страни, всеки по 3 метра. Разширението на булеварда ще е към ската. Както обясни арх. Алексиева, част от северния тротоар ще легне върху конзоли. В района на пресечката „Велико Търново“ ще има автобусни спирки. Когато новият булевард бъде готов, ще се направи нова организация на движението, с коята вътрешните улички в центъра ще се разтоварят и основно ще се ползват от пешеходци.

Помислено е и за велоалея. Тя ще тръгва от улица „Мостова“, ще върви по ската и ще излиза до Дълбокия път. Оттам ще минава през кварталните улички. От ската към брега ще има три пасарелки, едната към „Рига“, а там, където е най-големият наклон, ще бъде монтиран и асансьор, за да е удобно за хора с увреждания.

Втората част от плана е предвидена за паркова и възстановителна зона, а нейни автори са архитектите Ралица Панайотова и Венци Илиев. Тя ще се простира от „Мостова“ до зимовника
с дължина 2,5 километра и площ над 53 хектара. Една голяма част от градската зона е неусвоена или изключително занемарена. Най-големият й проблем е жп линията, затова правим постъпки да остане поне само една линия, заяви арх. Илиев.

И в тази част авторите на плана залагат отвоюване на нови територии от река Дунав, около 160-180 метра навътре. По този начин ще бъде изградена нова кейова стена, но това е мащабна инвестиция, която до 2020 година със сигурност няма как да се реализира.

Над 60% от крайбрежната част е предвидена за озеленяване. В един триъгълник, който се вклинява в реката, ще има паркова зона, а сред нея ще се издигне сграда, в която би могло да има казино. В съседство един терен е отреден за скейтбордисти, стена за катерене и други атракции.

Под комплекс „Норд“ са предвидени спортни съоръжения - нови кортове, един от които закрит, покрит басейн и водни атракции. А до самия бряг, където в момента има пясъчна ивица, ще бъде оформен плаж. От него към Музея на транспорта ще бъде изградено зелено ларго със заведения. В тази зона архитектите са замислили да се вдигне 30-метрова кула с панорамен ресторант. Идеята е той да се превърне в нов знак на града. Пясъчното островче до зимовника ще се насипе допълнително, а проектът е върху него да се построи 4-5-етажен хотел.

Малък луксозен жилищен район с ВИП къщи на един-два етажа, всяка върху площ от 700-1000 кв. метра ще има между края на Парка на младежта и тази зона за отдих и забавления. В същата зона ще могат да се строят и фамилни хотелчета с по около 20 легла. В бъдеще в района на Маята и другите фабрики съгласно мастерплана на Русе и Гюргево ще има нов жилищен район, предназначен за енергоефективни сгради.

След помпена станция „Кея“ последователно ще бъдат изградени пасажерско и яхтено пристанище, порт за водомоторни и гребни спортове. В момента района около Музея на транспорта и  бившето Жп училище е крайно запуснат. Има редица къщи, повечето от които порутени. Такава е инфраструктурата. Архитектите предлагат те да се съборят и около музея в посока към Парка на младежта да се оформи площадче и паркинг. След реконструкция училището ще се превърне в Център за превенция на риска, а общежитието - в посетителски център. За да се осъществи връзка с реката, от музея към кея ще бъде изграден прелез. Точно в този район е запазена част от стара кейова стена, изградена още по времето на Митхад паша. Според арх. Венци Илиев тя може да се превърне в туристическа атракция. Разбира се, за музея е нужна нова концепция, защото сега той е скучен.

Старата русенска гара, в която сега се намират музейните експонати, би трябвало да се отвори към реката, а вагоните да се изместят отстрани на запад, е визията на авторите. Те предвиждат около музея да има и заведение, за да се оживи пространството. Напречната пешеходна връзка на града с кея ще се осъществява и в тази зона с надлези. Единият от тях ще е  срещу мола, където заради голямата денивелация ще има и асансьор.

Две големи автомобилни трасета ще обслужват крайбрежната зона. Едното ще минава по сегашния крайбрежен булевард от улица „Мостова“ и ще се влива в улица „Братя Обретенови“, която сега свършва малко след Музея на транспорта. За да продължи трасето, то ще пресича и ще върви между кея и жп линията, успоредно на брега, а след това отново ще пресече линията, за да мине покрай Маята и да се включи в пътен възел „Тутракан“. Така на първия етап тази част на града ще бъде транспортно осигурена.

Второто шосе ще бъде крайбрежно и ще се включва в бул.“Тутракан“, но чак при Захарна фабрика. То ще стане възможно обаче, когато се изгради нов кей върху отвоюваната от реката територия. Арх.Илиев обяснява, че тогава по него ще минава и градски транспорт.
« Последна редакция: 01 Януари, 1970, 02:00 от Guest »

vivanov

  • Administrator
  • Фен
  • *****
  • Публикации: 5835
  • Одобрение: +93/-11
    • Профил
Re: Инфраструктурни проекти
« Отговор #2 -: 10 Август, 2013, 01:06 »
Областната администрация на Русе обяви обществена поръчка за прединвестиционно проучване за изграждане на градска железница. Сумата, която ще бъде вложена в анализа е 39 600 лева. Целта на градската железница ще бъде да се подобри връзката на Русе с бившия Комбинат за тежко машиностроене, източната и западната промишлени зони, Безмитна зона, Индустриалния парк и град Мартен.

В заданието за проекта се предвижда да се ползва част от съществуващите сега железопътни линии в Русе. Очаква се да се подобри мобилността на хората в града, автомобилните задръствания да намалеят, околната среда да се подобри, а железопътната инфраструктура да се използва ефективно.

----

Защо не си построим и трамвайна мрежа, както е имало планове в далечното минало ...
« Последна редакция: 01 Януари, 1970, 02:00 от Guest »

dimitrovv1991

  • Фен
  • *****
  • Публикации: 2018
  • Одобрение: +35/-3
    • Профил
Re: Инфраструктурни проекти
« Отговор #3 -: 11 Август, 2013, 00:58 »
да, и метро може да си направим... Доста безсмислено според мен, просто някакви пари ще бъдат прибрани от някакви хора и т'ва е :)
« Последна редакция: 01 Януари, 1970, 02:00 от Guest »
Българите- това е народ, който имаше всичко, което е пожелавал; те вярваха, че светът е открит за тях; те никога не се съмняваха в победата си; това е народът, на който се учудваше светът.
                                                                Магнус Феликс Eнодий,486г.

vivanov

  • Administrator
  • Фен
  • *****
  • Публикации: 5835
  • Одобрение: +93/-11
    • Профил
Re: Инфраструктурни проекти
« Отговор #4 -: 25 Ноември, 2013, 21:22 »
Пътят Русе - Бяла - Велико Търново да стане магистрала

Пътят Русе-Бяла-Велико Търново да стане магистрала, За това настояват областните управители на двата региона Венцислав Калчев и Георги Рачев, които проведоха работно съвещание в Русе.

....
« Последна редакция: 01 Януари, 1970, 02:00 от Guest »

rusenec65

  • Фен
  • *****
  • Публикации: 2258
  • Одобрение: +87/-7
    • Профил
Re: Инфраструктурни проекти
« Отговор #5 -: 18 Декември, 2013, 10:25 »
Спортната база в Русе – пак в „трета глуха“



 18 декември, 2013   00:00 ч.
Осъвременяването и ремонтът на спортно-материалната база в Русе пак отиват в „трета глуха“.
Това стана ясно от изявлението на русенския депутат от „Коалиция за България“ Таню Киряков. По думите на двукратния олимпийски шампион, спортното министерство отпуска едва 179 000 лв. за ремонт на спортно-материалната база в Русе. Сумата е по два проекта.  Първият е за ремонт и реконструкция на залата по художествена гимнастика в комплекс „Ялта“, за който държавата ще отпусне 167 000 лева. Така възпитаниците на спортен клуб „Акро“ най-после ще имат нормални условия за тренировка. Вторият транш от 12 000 лева ще е за подпомагане на четирима възпитаници на МГ „Баба Тонка“, които трябва да отпътуват за световното първенство по бадминтон в Хонг Конг догодина.

Останалите няколко спортни проекта засега няма да бъдат реализирани. Те са  изграждане на лекоатлетическа писта за подгряващи тренировки и зала за клуб по спортна стрелба с лък „Джъмбо“. В списъка на чакащите спортни проекти е и ремонтът на залата за борба.

За сравнение, според справка от Министерството на младежта и спорта, задграничните командировки на спортния министър Мариана Георгиева и нейния екип в Монако, Йоханесбург, Санкт Петербург и Брюксел през ноември са стрували 38 395 лева.
« Последна редакция: 01 Януари, 1970, 02:00 от Guest »
И НА СЕВЕР И НА ЮГ САМО ДУНАВ НИКОЙ ДРУГ

vivanov

  • Administrator
  • Фен
  • *****
  • Публикации: 5835
  • Одобрение: +93/-11
    • Профил
Re: Инфраструктурни проекти
« Отговор #6 -: 05 Февруари, 2014, 23:54 »
Нали беше гласуван вече бюджет сегашния път да бъде направен четерилентов? После се говорише за частна магистрала Русе - Свиленград (предимно в изгода на турските тирове) с не знам какви чуждестранни инвеститори. А сега за проектиране на наистина нужната отсечка Русе - Бяла - Велико Търново (би ни свързвала с бъдещата завършена магистрала Хемус), което още далеч не гарантира построяването и. Като гледам темпото с което се случват и развиват нещата (Колко години отне да се разшири моста в Бяла след фаталната катастрофа?), няма да видим скоро нито четерилентов, нито магистрален път.

[youtube:z79vg8wl]P4ZTTi69C1Q[/youtube:z79vg8wl]

Да добавя, поне в русенска област може да се строи от части върху сегашния път. Единственото населено място през което се минава е Волово, а градския участък при Бяла си е готова магистрала.
« Последна редакция: 01 Януари, 1970, 02:00 от Guest »

vivanov

  • Administrator
  • Фен
  • *****
  • Публикации: 5835
  • Одобрение: +93/-11
    • Профил
Re: Инфраструктурни проекти
« Отговор #7 -: 01 Април, 2014, 23:22 »
[youtube:129xjxkr]NpFsdEO3Rbw[/youtube:129xjxkr]
« Последна редакция: 01 Януари, 1970, 02:00 от Guest »

vivanov

  • Administrator
  • Фен
  • *****
  • Публикации: 5835
  • Одобрение: +93/-11
    • Профил
Re: Инфраструктурни проекти
« Отговор #8 -: 11 Октомври, 2014, 00:01 »
Сагата около русенското летище продължава.

[youtube:1shp4oit]cAnw_dAimUI[/youtube:1shp4oit]
« Последна редакция: 01 Януари, 1970, 02:00 от Guest »

vivanov

  • Administrator
  • Фен
  • *****
  • Публикации: 5835
  • Одобрение: +93/-11
    • Профил
Re: Инфраструктурни проекти
« Отговор #9 -: 21 Октомври, 2014, 16:48 »
За тези неща си говорим от 10 години ... сега пак се споменава някакво разработване на проекта и евентуално финансиране по някакъв друг евентуален проект. Искам действия, а не празни приказки на министри когато минават през Русе.

Цитат
Проектиране на разширяването на Дунав мост при Русе - Гюргево ще бъде включено в Оперативна програма "Транспорт" за 2014 - 2020. Проектиране на пътната отсечка Русе - Велико Търново също е включена в програма "Транспорт". Тя ще влезе в приоритетите на автомагистрала "Хемус". Това съобщи служебният министър на транспорта Николина Ангелкова по време на работното си посещение в Русе.

На този етап ще се разработва проекта за разширението на пътя Русе - Велико Търново, а финансиране за самото му реализиране ще се търси по друга линия. Засега се предвижда това да бъде скоростен път, въпреки че имаше идеи за автомагистрала, или трилентова отсечка. Министър Ангелкова все уточни, че проектирането ще се извърши от Национална компания "Стратегически инфраструктурни проекти".

В отговор на журналистически въпрос, министърът заяви, че се очаква още утре да бъде прието решението за прехвърлянето на летище "Щръклево" към Община Русе, очаква се само официалните документи от Общински съвет - Русе.

По време на конференцията стана ясно, че ще бъде подписан меморандум с Румъния за проектиране на още два моста над река Дунав, които ще бъдат изградени по програмата за трансгранично сътрудничество. До края на годината се очаква да заработи и системата БУЛРИС, като 15 човека вече се обучават да започнат работа по речната информационна система.

ruse.topnovini.bg
« Последна редакция: 01 Януари, 1970, 02:00 от Guest »