Ами то това е целта - билетите да са по-скъпи, картите евтини и много достъпни, така че повече фенове да бъдат стимулирани да ходят по-често на стадиона. Дори ще има такива, дето също идват от дъжд на вятър, но пак ще бъдат стимулирани да си вземат карта, че не се знае дали няма да искат да посетят повече мачове. Съответно такива биха оставили повече пари в клубната каса в абсолютна стойност, плащайки за карта, отколкото както бе досега. Тези, които идват само за дербитата с по-големите отбори, също имат по-евтина опция да комбинират няколко мача. Който има интерес към точно определен мач и няма намерение да ходи изобщо на другите, пък не би следвало да го смущава една по-висока цена на билета, при положение, че ще я плати 1-2 пъти. За повече става нерентабилно, при положение, че има карти и пакетни билети на много по-добри цени. Колко по-ниска и достъпна цена от 2-3 лева на мач в "А" група - защото толкова би излязло средно на мач с карта и то без да смятаме евентуални мачове за Купата?
За самия клуб ще бъде също по-добре повече хора да са с карти, защото клубът ще получи в аванс едни прилични пари в летния период, когато традиционно разходите са по-големи и няма приходи, които да ги компенсират. А и така, както написах в едно предно мнение има предвидимост и може да кажеш на спонсорите точно какъв гарантиран достъп до колко на брой хора им осигуряваш. Да не говорим, че колкото повече хора за повече мачове си осигуриш, толкова повече постъпления ще имаш от храни, напитки и артикули. Просто след като човек си осигури картата в началото на сезона, после като влиза без допълнителни пари, ще има възможност чисто психологически да се отпусне с харченето за храни и напитки за всеки мач и реално всички тези хора биха оставили много повече средства в клубната каса като теглим чертата - нищо, че средната цена на билета ще е много ниска за тях. Наистина е просто - колкото повече хора си осигуриш постоянно присъствие, толкова по-постоянни приходи ще имаш и няма да ги има тези амплитуди - веднъж 7 000, после 500... Практиката показа, че картодържателите са много по-склонни да харчат за артикули и кетъринг. Примерно аз не познавам нито един картодържател, който да не си е купил поне шалче, тениска или нещо изобщо на Дунав. То е като да си купиш комплект за ски - наведнъж за повечко пари, купуваш всичко, че така или иначе си дал вече немалко пари, а във времето се изплаща предобре. И клубът, и хората доволни. Клубът, защото е получил повече пари, а фенът, защото е получил отношение и ексклузивна ценова политика и доста добра оферта. Просто трябва да накараме хората да почувстват, че да си запален фен има значение - имаш привилегии, имаш достъп до всичко на цена, която не е валидна за другите. Така повече хора ще искат да станат част от това и като цяло стимулирането на лоялността се изплаща много добре във времето с вярна публика. Сега стимулираме сеирджийството - дойдеш на мач, два, попсуваш и после цял сезон никакъв те няма. Поне да се плаща подобаващо за това. Междуругото, виждате има специални и атрактивни оферти за семейно ходене с деца - де факто ще предлагаме най-евтиното семейно забавление. От една страна запалваме децата от малки, от друга - колкото повече деца със своите родители, толкова повече приходи от разни джунджурии, храни, напитки и какво ли не. Знаете как си искат децата и колко трудно е на родителите да отказват. Като теглиш чертата - пак всички доволни. Клубът получава добри приходи, а семейството много евтино забавление заедно без аналог като цена никъде другаде.
Въобще, крайно време е наистина да престанем с това - какво било на Запад и как било различно тук. Не, не е - ние си го правим различно. Ако за всичко така подхождаме, никога няма да имаме напредък в нищо. Да, ще трябва време хората да свикнат, да ще трябва време да си променят начина на мислене, но ако не започне да се действа в тази посока, никога няма да се случи. Аз мисля, че именно тази политика е справедливата - лоялните фенове се стимулират и награждават за постоянството, другите се стимулират да станат лоялни, а тези, които не искат - плащат повече. Също така ако си купуваш билети предварително, цените на единичните билети вече не са така големи и определено има разлика.
Междудругото, с увеличението сега на цената на билетите и изобщо с приемането на тази идея за различни цени преди и в деня на мача, като че ли стъпваме на правилния път. Притежателите на карти, които си ги купихме във В група на по-висока цена от тази от сбора на мачовете, реално получихме целия сезон в Б група като бонус, а тези, които си ги взеха лятото сега де факто няма да бъдат засегнати от увеличението. Тоест, вярата ни в отбора и лоялността бяха възнаградени по някакъв начин. И това вече е много ясен сигнал за посоката, в която ще се върви и, че купуването на абонаментна карта си струва. Аз очаквам за 1-2 години хората да се научат и да видят наистина колко удобства и нови възможности предлага една подобна ценова политика. А нуждаещите също получават добро решение. Социална политика се провежда не като на всички им дадеш социални цени, а само на тези, които наистина имат нужда.